Ik kreeg een PB met wat vragen.
PB's in een forum ben ik niet zo van, de bedoeling is juist om informatie te delen, zodat iedereen er iets aan heeft.
Daarom de verkorte versie van de vragensteller met onze antwoorden.
Welke firmware deze pager heeft kan ik helaas niet zien, Ik heb deze gekocht zonder programmeerunit.
Batterij plaatsen, en rechtse muistoets indrukken, dan zie je de FW versie. Momenteel zitten we op V3.3
Bij levering werd ik meteen "verrast" met een AP900 terwijl ik een al-26 verwachten zoals de foto weergegeven op de website van Naam leverancier heb ik weggehaald.
Helaas waren er meerdere verrassingen, zo was handprogrammeer functie niet geactiveerd en stond er een vertaal fout in de tekst van de wekker functie
en heb hem dus terug moeten sturen voor aanpassing.
De Pilot 2.0 is midden december op de markt gekomen.
Die was m.i. niet goed doorgetest, en ongeschikt voor levering. Daar zaten onder andere de genoemde fouten in, en nog een aantal andere.
Ook de software was niet goed.
Na lang aandringen van onze kant is hij uiteindelijk verbeterd, en zijn wij eind februari pas met de leveringen kunnen beginnen.
Toen vonden wij hem pas geschikt voor levering.
Of de voltage goed ingesteld is daar heb ik mijn twijfels over omdat het batterij verbruik erg hoog is, nog hoger dan de duretech daf110 van vroeger als deze pager u wat zegt.
De Duretech van Wilfred Otten uit Tilburg kennen we i.d.d.
De voltages zijn alleen met de software uit te lezen, zoals gezegd hebben wij de 1e versies nooit geleverd. Ik ken die instellingen ook niet meer.
Mijn gebruik is, 8 RIC codes van Prorail ( dus niet bijster druk....) heb hem op stil staan dus geen piepen en geen trillen.
Ik heb hem geen 24 u per dag aan dus kan geen exacte tijd geven dat de batterij mee gaat, de reden hiervoor is trouwens omdat ik al 2 x in de nacht ben wakker gepiept ivm
lege batterij....
Zoals ik al aangaf, is de kwaliteit van de batterijen enorm belangrijk.
Een batterij van een goedkope winkelketen gaat 10x zo kort mee als een goede merk Alkaline.
Ik heb ook geen idee of je het over uren/dagen/weken hebt, en welk merk batterij.
Er is of iets niet goed in de software of firmware of dit type pager heeft een waardeloos hoog batterij verbruik, voor uw beeldvorming de volgende pagers heb ik in mijn bezit gehad.
Duretech flexer
Infostream 2
Motorola Jazz
Prodart?
Bravo 800
Br802
Mercurius
Jupiter (pro)
Galaxy
pilot
Informer
en dus nu Pilot 2.0
Ik ben zo bescheiden om te zeggen dat ik toch al wat pagers in de afgelopen 22 jaar gehad heb en deze dus een hoog verbruik vindt hebben.
Ik weet niet of u zelf deze al uitvoerig getest heeft, en dat dit bekend klinkt of dat ik de enige ben tot nu toe met dit probleem.
Zoals ik al aangaf voldeden de 1e versies niet aan onze eisen.
Wij zijn ze daarom pas eind februari gaan leveren na de nodige firmware en software updates.
Vanaf toen waren ze pas goed voor levering is mijn mening
Jij hebt een versie met andere firmware die elders en eerder gekocht is.
Check even je firmware, en laat hem indien nodig door de leverancier updaten met de nieuwste software is mijn advies.
Inmiddels is het een zeer goede pager, en leveren wij ze volop voor Prorail/Astrid meelezers, en aan bedrijven voor kPN Nat3.
Reacties zijn zeer positief.
Hopelijk heb je er daarna alsnog veel plezier van