Auteur Topic: voorstellen en een vraag  (gelezen 510 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wil1953

• Nieuw Lid
  • *
voorstellen en een vraag
« Gepost op: 5 februari 2025, 09:22:44 »
Hallo allemaal, mijn naam is Wil en woon in Den bosch. Ben al jaren actief als F-amateur en heb toch een vraag.
Welke scanner kan ik het beste kopen? Ik denk aan een SDS200E van Uniden. Of eventueel een Whistler TRX-2.
Wellicht zitten hier mensen met ervaring met deze apparaten?Ik lees wel e.e.a maar hoor het liefst van mensen met ervaring in deze.

mg Wil

Offline 7243

• Gevorderd Lid
Re: voorstellen en een vraag
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2025, 10:39:04 »
Whistler is helaas failliet, dus neem dat mee in je keuze.
Er zullen geen firmware updates e.d. meer voor komen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2025, 19:37:28 »
Hoi Wil,

Welkom.
Ik ben een leverancier uit Drunen.

Ik zou wel met DMR nemen, dan heb je ook Heineken etc.
Tetra voegt niks toe.
En analoog voor de brandweer.

E.e.a. hangt van je budget af.
Wil je vast of basis?
Ik heb de UBCD160DN op voorraad.
https://www.semafoonwinkel.nl/Uniden-BCD160DN-Scanner

Offline wil1953

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2025, 20:44:29 »
Dank voor de reacties zover. Whistler failliet? Had er wel iets over gehoord maar dacht dat ze overgenomen waren/
Maar ok, ik hoop eigenlijk op gebruikers bevindingen aangaande de ESD200 van Uniden.

Offline wil1953

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2025, 20:46:32 »
sorry bedoel natuurlijk de SDS200E

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2025, 21:03:39 »
sorry bedoel natuurlijk de SDS200E

Even de zoekfunctie gebruiken dan vind je veel info.

Online vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2025, 09:29:33 »
Als je in een TRX-2e of SDS200e geďnteresseerd bent dan zoek je waarschijnlijk een basis scanner en geen portable scanner.

Als deze aanname correct is dan is een Uniden UBCD160DN niet echt wat je zoekt. Dat is nl een portable scanner. Daarnaast reageert hij bij sommige gebruikers slecht op een buitenantenne. De UBCD 260DN (basis scanner) zou ongeveer rond het laatste kwartaal van 2025 gepland zijn.

Whistler is failliet en er zijn wat geruchten dat ze worden overgenomen door GRE. Hier is verder weinig duidelijkheid over. Een TRX-2e zal op zich prima werken maar je hebt inderdaad geen ondersteuning van updates meer. Of dat een probleem voor je is kan je alleen zelf bepalen. Bij nieuwe of aangepaste digitale modi kan het in de toekomst misschien problemen gaan geven. Mijn TRX-1e werkt momenteel echter nog steeds erg goed en frequenties programmeren moet je sowieso zelf (via de PC) doen.

De SDS200e is een basis scanner en doet het oké maar is traag met scannen. Als je digitale zenders als trunking programmeert is de snelheid erg laag. Programmeer je digitale zenders als conventionele zenders dan gaat het al een stuk beter. Er is al veel op dit forum over de SDS200e te vinden. Sommige SDS200e bezitters vinden deze scanner doof/dovig op UHF. Een mede-forum lid met een Yagi richtantenne is er uitermate tevreden over en denkt er zelfs over om een tweede aan te schaffen.

Succes met je keuze!
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline wil1953

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2025, 09:51:24 »
Dank allemaal voor de reacties! Ik blijf het hier volgen, en ga waarschijnlijk toch voor deze scanner.