Beste forumleden,
Ik wil mij graag voorstellen op dit forum, ik heb een nieuwe hobby gevonden! Mijn naam is Wout en ik ben 20 jaar oud en mijn scanner staat op Terschelling.
Met opruimen van zolder bij m'n vader kwam ik ongeveer 3 maanden terug een oude scanner tegen, het was een Kenwood maar het model weet ik niet meer (hij was helemaal groen van de oxidatie omdat hij hem vroeger had gebruikt op zee.
Toen begon het al een beetje te kriebelen, wat dingen opgezocht enzovoort maar daar hield het toen ook bij op. Bij mijn oma stond ook een scanner maar die is helaas overleden, en ze had ook een antenne in de nok van het huis. Het gaat om een Realistic Pro-43, ik heb er tot nu toe wat scheepvaart mee ontvangen en iets van Dutch Mill (het ging over medic-01). Er staat helaas niks op de antenne maar het is een antenne van 1 meter lang en 25mm in diameter met PL259 aansluiting.
Het liefst wil ik ook scheepvaart dat is Harlingen vaart uitluisteren. Wat zijn jullie tips? En eventueel voorstellen voor een betere scanner?
En ik heb al iets gelezen over digtaal, maar ik zie door de bomen het bos niet meer