Auteur Topic: Motorola MTP700 = dood  (gelezen 629 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Daaf

• Top Lid
Motorola MTP700 = dood
« Gepost op: 5 januari 2025, 18:54:33 »
Hi forumleden,

Ik heb hier een Motorola MTP700 Tetra portofoon die niet aan gaat. De portofoon reageert ook niet op de computer wanneer aangesloten via de programmeerkabel
Is er hier iemand die hier wellicht raad mee weet en deze weer tot leven kan wekken?
.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Motorola MTP700 = dood
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2025, 19:10:14 »
Mijn 1e vraag zou zijn, hoe is de accu?
20 Jaar oud model, accu kan defect zijn.
(ik weet niet of de accu nodig is om te proggen?).

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2025, 20:09:12 »
Dank voor je reactie.
Accu is niet het probleem, die is prima. Deze is inderdaad nodig om te programmeren.
De portofoon gaat niet meer aan na het updaten van de software in de portofoon en ik denk dan ook dat deze ‘bricked’ is.

Alhoewel de porto wat ouder is, is deze ontzettend fijn in gebruik. Ook is de audio erg mooi en vol. Bij de recentere Tetra portofoons zoals de MTH800, MTP850, etc is de audio schel.

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2025, 21:23:16 »
Kijk op FB eens bij Nick Master, of Robertino van Berkel (ak Pukkie) of M. Krul. Die laatste kan je zeker helpen.
Laat maar weten als ik moet bemiddelen.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2025, 09:03:15 »
Ik weet de oplossing helaas niet, maar na het zien van deze thread toch een vraag:

Hoe kom ik aan een aardige TETRA-portofoon en bijbehorende programeerset en software?

Geen illegale bedoelingen. Ik ben ook nog gelicenseerd radiozendamateur (weliswaar niet heel actief) en we hebben in Den Haag een TETRA amateur-repeater.

Op marktplaats is genoeg te vinden, maar dit soort spul op marktplaats kopen vind ik vaak net iets te risicovol. En ik vind het altijd leuk zelf porto's te kunnen programmeren.

Dit is geen verzoek voor illegale zaken. Antwoord mag eventueel ook via PM

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2025, 09:46:10 »
Ik verkoop deze sets al jaren lang.
Soms ook met programmeerkabels.

Ben met de MTH800/MTP830/850 serie nu wel een beetje "klaar".
Zit erg veel rommel tussen, alles is oud en wordt voorzien van nieuwe huisjes. Lijkt daarom als nieuw, maar is het zeker niet.
Van oude sets zonder nieuwe huisjes werken de toetsenborden niet goed meer, met name aan/uit schakelaar.
Ook programmeren kan lastig zijn, sets met oude firmware werken niet met W10/W11, of ze zijn gewoon helemaal niet meer te programmeren.

Nu doe ik vooral 3550, MTM800e etc.
Is een iets nieuwere serie, net wat strakker, kan meer, laat zich beter proggen met huidige Windows, lastig te krijgen, ook wat duurder.
Zou mijn advies aan jouw ook zijn, kijk voor zo'n set, met programmeerkabels uiteraard.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2025, 10:03:12 »
Van oude sets zonder nieuwe huisjes werken de toetsenborden niet goed meer, met name aan/uit schakelaar.

De aan/uit schakelaar van mijn porto werkt ook al een hele tijd niet lekker meer.
Dan haal ik vaak de accu maar los om hem uit te zetten.
Het aan zetten gaat meestal vreemd genoeg wel vlotjes.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2025, 08:46:38 »
Kijk op FB eens bij Nick Master, of Robertino van Berkel (ak Pukkie) of M. Krul. Die laatste kan je zeker helpen.
Laat maar weten als ik moet bemiddelen.

Dank je wel weer. Die laatste ken ik (en ook Edwin uit 070) zeker wel.
Ik ga nog even prutsen hier naar aanleiding van wat tricks op diverse fora, mocht dat niet lukken dan kom ik weer even in de lucht.