Ik ken alleen de 125.
Maar ik zal wat punten aanstippen, wellicht kun je die vergelijken met de R6.
- Makkelijk te bedienen scanner, toetsenbord erg intuïtief. Is een "allemans vriend".
- Gecombineerde draaiknop vind ik een minpunt, zie liever geluid op een aparte draaiknop. Klein minpuntje.
- Goed geluid, goed display, goede backlight.
- Gevoeligheid test en vergelijk ik hier altijd op Astrid (ca. 169 MHz), en de 125 scoort dan zeer hoog. Vergelijkbaar met scanners uit het hogere segment.
- Signaal laat zich niet wegdrukken door de P2000 mast hier vlakbij.
- Batterijduur onderweg is matig, wanneer ik een dag op pad moet, gaat er een powerpack mee of op de auto adapter.
- 500 kanalen, 50 Kanalen per bank, dus voor marifoon zou je 2 banken kunnen nemen, en bijv. kanaal 16 op prio.
- Banken kun je snel in -en uitschakelen.
- Tekst bij de kanalen.
- Heb je storing op een kanaal, een keer op lock-out drukken en weer door.
- Scanned erg snel.
- Closecall werkt erg goed. Daarvoor heb ik hem eigenlijk altijd en overal bij me.
- Gratis programmeer software, kabel zit erbij.
- NL Handleiding.
- Gunstig geprijsd.
Wat mij direct opvalt op de foto's van Icom IC-R6 zijn het ontbreken van een volledig toetsenbord, en het relatief kleine display.
Wel een mooi slank apparaat.
1300 kanalen, 22 banken is meer dan de 125.
Tot 15 uur gebruiksduur is ook meer dan de 125.
Ontvangstbereik van de R6 is groter.
Hopelijk heb je er iets aan.
V.w.b. de gevoeligheid doet de antenne heel veel, ik gebruik standaard de RH771.
Ook hoe je de scanner bij hebt (in de binnenzak tegen je lijf, of los in de hand) maakt een enorm verschil uiteraard.
Ik zet hem bij ons op het vliegveld in de tafelstandaard op tafel, staat hij mooi vrij en genieten maar. Flightradar 24 erbij uiteraard.