Auteur Topic: Flexbox USB gevraagd  (gelezen 1263 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline P2000alarm

• Beginnend Lid
  • **
Flexbox USB gevraagd
« Gepost op: 13 september 2024, 11:23:41 »
Zijn er toevallig mensen hier op het forum die nog een werkende Flexbox USB ontvanger hebben die stof ligt te happen?
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dan dus dit kastje, inclusief de antenne.

Ik doe je graag een bod als je er vanaf wilt.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Flexbox USB gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2024, 11:52:49 »
Ik heb eventueel wel omgebouwde scanners en Level2 modems liggen.
Werkt zelfs nog beter, de Flexbox wil nog wel eens last hebben van slechte ontvangst door temperatuurschommelingen.
Én het werkt ook op Astrid en KPN Nat3.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2024, 12:13:43 »
Ik heb ooit eens een Flexbox gehad die ontzettend doof was.
Daar was al voor gewaarschuwd maar dat die zo doof zou zijn had ik niet verwacht.

Offline P2000alarm

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2024, 12:33:17 »
Ik heb eventueel wel omgebouwde scanners en Level2 modems liggen.
Werkt zelfs nog beter, de Flexbox wil nog wel eens last hebben van slechte ontvangst door temperatuurschommelingen.
Én het werkt ook op Astrid en KPN Nat3.

Ik heb een setje van je staan. ;D
Er zitten helaas ook wat nadelen aan. De level2 modem is nogal storingsgevoelig. Alsof hij reset wanneer ik hem een keer moet verplaatsen ofzo. Terwijl de spanning er gewoon op blijft.
De scanner zelf heeft dan juist weer als nadeel dat hij opstart in de standaard frequentiezoeker als hij spanningsloos is geweest. Dan moet ik hem weer vastzetten op de juiste frequentie voor de beste ontvangst. En je zal altijd zien dat ik dan net niet helemaal door heb dat hij aan het scannen is. Ook is het lastig om de scanner volledig geluidloos te laten functioneren. Misschien ligt dit aan het model scanner. Ook als je de volumeknop op zijn laagst zet dan lijkt hij na verloop van tijd toch weer wat geluid door te laten.

Maar als er helemaal niemand een Flexbox heeft dan kom ik misschien nog wel een keer bij je terug.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2024, 13:33:41 »
De scanner zelf heeft dan juist weer als nadeel dat hij opstart in de standaard frequentiezoeker als hij spanningsloos is geweest. Dan moet ik hem weer vastzetten op de juiste frequentie voor de beste ontvangst. En je zal altijd zien dat ik dan net niet helemaal door heb dat hij aan het scannen is. Ook is het lastig om de scanner volledig geluidloos te laten functioneren. Misschien ligt dit aan het model scanner. Ook als je de volumeknop op zijn laagst zet dan lijkt hij na verloop van tijd toch weer wat geluid door te laten.

Gratis tip van ome Johan.
Reset de scanner zodat alles op 0 komt te staan.
Men neme een 3.5 mm plug en steekt die in de aansluiting van de extra speaker/koptelefoon.
Programmeer 169.6500 op kanaal 1 en zet de squelch open.
Nu moet je als het goed is geen enkel geluid meer uit de speaker horen.
Bij een reset zal de scanner nu altijd op kanaal 1 komen te staan.

Offline P2000alarm

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2024, 14:31:13 »

Gratis tip van ome Johan.
Reset de scanner zodat alles op 0 komt te staan.
Men neme een 3.5 mm plug en steekt die in de aansluiting van de extra speaker/koptelefoon.
Programmeer 169.6500 op kanaal 1 en zet de squelch open.
Nu moet je als het goed is geen enkel geluid meer uit de speaker horen.
Bij een reset zal de scanner nu altijd op kanaal 1 komen te staan.

Alle kanalen staan al op 0, behalve de 1e. Het lijkt bij het herstarten wel alsof de scanner in een andere modus staat.
Dat van die 3,5mm plug is inderdaad een goeie tip. Dat ga ik zeker uitproberen.

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2024, 17:40:08 »
Citaat
De level2 modem is nogal storingsgevoelig. Alsof hij reset wanneer ik hem een keer moet verplaatsen ofzo. Terwijl de spanning er gewoon op blijft.

Hoezo reset de modem? Er zitten 2 dipswitches, die bepalen de instellingen. Er valt aan het modem niks te resetten.

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2024, 17:42:57 »
Citaat
Alle kanalen staan al op 0, behalve de 1e. Het lijkt bij het herstarten wel alsof de scanner in een andere modus staat.

Hoezo andere modus?
Standaard zijn er 3 kanalen voorgeprogrammeerd, rest staan op 0 in de 1e bank, er staat maar 1 bank aan.
Prio staat uit. Dus in het "slechtste" geval gaat hij scannen (daar is een scanner nu eenmaal voor gemaakt).
Wanneer je de tip van Johan volgt, gaat het altijd goed. 1 Freq erin, squelch open, 3,5mm plug in achterkant. Werkt 100%.

Offline PD7AC

• Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
    • PD7AC
« Reactie #8 Gepost op: 16 september 2024, 14:34:23 »
Citaat
De level2 modem is nogal storingsgevoelig. Alsof hij reset wanneer ik hem een keer moet verplaatsen ofzo. Terwijl de spanning er gewoon op blijft.

Hoezo reset de modem? Er zitten 2 dipswitches, die bepalen de instellingen. Er valt aan het modem niks te resetten.

Denk dat hij bedoeld dat de USB dan eens weg vlat door de kabel schommeling. Heb ik ook wel eens gehad, lijkt er dan op dat de USB contacten beetje los zijn en niet goed klemmen.