Ik ga me toch ook een beetje bij de rest aansluiten. Heb de hobby weer opgepikt en ben de afgelopen tijd wat aan het "rommelen" geweest met antennes.
Wat mij betreft is de Diamond X50 nog steeds de beste "overall" antenne. Werkt heel leuk op VHF Hoog, UHF en ook de luchtvaartband 118 - 140 Mhz. Maar wel beduidend slechter in de militaire luchtvaartband.
Ik heb een Diamond D130 discone op het dak staan. Voordeel is inderdaad zeer breedbandig. Maar qua ontvangst toch wel wat minder dan de X50, hoewel de discone het dan wel doet in het militaire deel.
De D-777 staat tijdelijk zolder. Als het ooit nog mooi weer wordt, dan gaat die weer het dak op. Ik was er tevreden over. VHF luchtvaartband nog iets beter dan de X50. UHF luchtvaartband hoorde ik van alles. Meer dan met de X50 en hij leek ook iets beter te zijn dan de discone.
Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, maar ik lees veel positieve berichen over Comet-antennes. Daarnaast heeft Comet nu een Comet BR-200 actieve wideband antenne (JBE / 370 euro). Geen idee hoe goed(?) die is. Qua prijs net te duur om de gok te nemen.
Wat al vaker ter sprake gekomen is hier, zijn die Omni Antennes van DPD Products. Daar zijn ze in de USA, voor wat het waard is
, erg enthousiast over. In NL helaas niet te koop. Er is op dit forum wel eens geopperd om er gezamelijk een paar te kopen, zodat er wat bespaard wordt op verzendkosten enz. Misschien een idee?