Ik reageer even op je laatste regel, ik heb sterk het vermoeden dat er steeds meer op de man wordt gespeeld,niet perse door jou of naar mij,maar als je de goedkoopste Uniden 125 neemt, die doet het overal prima juist ook met een buitenantenne, wat is irrieel ? Als je de goedkoopste scanner van hetzelfde merk vergelijkt met dit duurdere model dan is een aansluiting op een buitenantenne geen irriele verwachting. Bovendien verwijzen ze op bladzijde 48 van de user manual zelfs bij een gebrekkige ontvangst van bepaalde functies er naar dat je de antenne en coax moet nakijken.
Regelmatig wordt,ook bij andere mensen, door andere mensen,door handelaren ,verwezen naar het gebruik van een buitenantenne.
Ik heb nergens een eis gesteld anders had ik gewoon gezegd, Werner neem het ding terug, hij voldoet niet aan de normen.
Ik heb gewerkt aan oplossingen in de hoop mensen hier mee te kunnen helpen.
Zelfs met complete oplossingen en links naar gebruikte onderdelen.
Als je van iedere handscanner gaat zeggen, sorry het is een handscanner, dus die moet je meenemen en verder niet zeiken (opnieuw met nadruk dat JIJ dat niet gezegd hebt) dan kunnen er tig topics dicht.
Dit is een nieuwe scanner, waar je als gebruiker, op een openbaar forum, je ervaringen mag delen zodat een ander daar wat aan heeft.
Ook zodat een eventuele fabrikant er misschien wat aan heeft, de praktijk is anders dan de testbank. Of eventuele andere mensen er op kan wijzen dat er ook minpunten zijn.
De algemene tendens is nu, gebruik geen buitenantenne en gebruik hem niet in omgevingen met sterke signalen want dan kan ie raar doen.
Met opmerkingen naar gebruikers/kopers dat hun verwachting irrieel is,schiet je niet op en draag je niet bij aan het topic.
Irrieel is daarnaast voor een ieder anders en bij scanners en andere dingen nooit een uitgemaakte zaak.
Zet in de gebruiksaanwijzing dan een waarschuwing dat bij het gebruik van een buitenantenne in bepaalde omstandigheden of individuele omstandigheden, ongewenste resultaten kunnen optreden.
Vanwege het onplezierige sfeertje wat er nu naar mijn mening in dit topic gaat hangen trek ik me er uit terug.