Auteur Topic: Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN UBCD260DN  (gelezen 36865 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick1964

• Geregistreerd luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
Re: Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN UBCD260DN
« Reactie #300 Gepost op: 20 januari 2025, 15:50:22 »
Bevalt de AOR DV 1 wel met een buitenantenne @Nick1964 ?

Wsn

Zeker weten van wel !
Scanners: 2X AOR AR-DV1,Uniden UBC-125XLT, UBCD160DN,SDS100E.
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
Porto's. Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig

Offline Wassenaar

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #301 Gepost op: 20 januari 2025, 16:08:57 »
Dank voor je reactie @nick1964

Wsn

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #302 Gepost op: 20 januari 2025, 19:00:03 »
Over de DV-10 hik ik vooral vanwege de erg hoge prijs, als die ook niet beter presteert dan de 3600 is het dat eigenlijk niet waard, zeker omdat er hier in de omgeving weinig Tetra te ontvangen is.

Geloof me de DV10 is zijn prijs niet waard ook niet de laatste batch.....  3600 TRX-1 Anytone DSD+  hoor ik vanalles waar de DV10 stil blijft.
Mooier scanner goede behuizing. vele modulatie soorten maar zo doof heb ik nog nooit een scanner meegemaakt, triest voor dit geld.

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #303 Gepost op: 20 januari 2025, 19:13:55 »
Blijft over, welke scanner ontvangt dprm... (mobiele versie)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #304 Gepost op: 20 januari 2025, 20:05:41 »
Blijft over, welke scanner ontvangt dprm... (mobiele versie)

Een speciaal daarvoor gemaakt (merk)apparaat, Kenwood TK3701D bijvoorbeeld. Die kan scannen, je kunt ook toonslot weglaten etc.
Jij had toch een Wouxun daarvoor in gebruik?

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #305 Gepost op: 20 januari 2025, 20:37:47 »
Klopt maar daar ging wat mee mis...rip

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
« Reactie #306 Gepost op: 20 januari 2025, 20:43:34 »
Geloof me de DV10 is zijn prijs niet waard ook niet de laatste batch.....

Geloof ik niet. Ik weet zelfs zeker van niet. Prima scanner voor TETRA. Is mijn enige portable scanner die dat aankan.

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
« Reactie #307 Gepost op: 20 januari 2025, 20:53:03 »
Een speciaal daarvoor gemaakt (merk)apparaat, Kenwood TK3701D bijvoorbeeld. Die kan scannen, je kunt ook toonslot weglaten etc.
Jij had toch een Wouxun daarvoor in gebruik?

Kheb de Kenwood TK-3701-DE en de Wouxun KG-D26. Maar de UBCD160DN vind ik handiger om mee te nemen.
Vanmiddag trouwens ergens op de parkeerplaats beveiligers gehoord. Khad een Optoelectronics DB32 erop zitten. Invoeren van de frequentie en CC was voldoende.

• Top Lid
« Reactie #308 Gepost op: 20 januari 2025, 20:59:16 »
Citaat
Kheb de Kenwood TK-3701-DE en de Wouxun KG-D26. Maar de UBCD160DN vind ik handiger om mee te nemen.
Vanmiddag trouwens ergens op de parkeerplaats beveiligers gehoord. Khad een Optoelectronics DB32 erop zitten. Invoeren van de frequentie en CC was voldoende.

Heel even off-topic. Bevalt de Optoelectronics DB32, analoog & digitaal?
Ik ben nu met de Surecom SF-401Plus aan het spelen (van de vorige zijn de weekmakers in de behuizing aan het reageren, is 15 jaar oud, zoek nu een nieuwe).
Je moet hem een beetje leren kennen (juiste afstand houden, en voor de 3701 moet hij in analoog staan, de Motorola, Inrico, Tyt wel in digitale stand).

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
« Reactie #309 Gepost op: 20 januari 2025, 21:09:55 »
De DB32 is een antennetje van Optoelectronics. Die gebruikte ik vroegâh op mijn Optoelectronics Scout en Optoelectronics Xplorer.
Kdenk dat jij de CD200 bedoelt: https://www.optoelectronics.com/cd200
Het zou me niet verbazen als dat een gerebrande Surecom is: https://www.surecom.com.hk/frequency-counter
Kheb de SF-103 via de bezorgchinees. Nog weinig mee gespeeld.

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #310 Gepost op: 20 januari 2025, 21:55:34 »
Geloof me de DV10 is zijn prijs niet waard ook niet de laatste batch.....

Geloof ik niet. Ik weet zelfs zeker van niet. Prima scanner voor TETRA. Is mijn enige portable scanner die dat aankan.

We geraken een beetje off-topic.

Niemand hoeft mijn verhaal te geloven, maar ik kan je zeggen dat ik hier vier TETRA netwerken ontvang buiten C2000 en Astrid om.
Deze alle vier zonder problemen ontvang met een stick van een paar tientjes, ik op analoge scanner zelfs met goede S uitslag ontvang terwijl een DV-10
muisstil is op één netwerk na en dat is Entropia maar die knalt hier ook zo hard binnen dat de ramen er nog net niet van gaan trillen.
Het spijt me maar dan kan je wel opgewonden geraken van het feit dat deze scanner TETRA heeft maar dan heb je er niet zoveel aan......

Dit geld niet alleen voor TETRA ook maar ook voor DMR, meerdere bedrijven hier en allemaal te ontvangen met het "stickje"de Anytone  TYT Hytera Whistler Uniden misschien nog wel wat heb ik hier heb liggen
maar even ben vergeten, en als jij dan wederom als Dure DV-10 stil blijft dan vind ik dat AOR hier een vreselijk slecht product mee op de markt heeft gezet.
Hoe mooi de specificaties ook zijn en ook de behuizing die eigenlijk van een porto afkomt maar als ie (bijna) niks ontvangt dan heb ik er niks aan.

Als je kort in de buurt van een (clear) TETRA netwerk woont en je weet zeker dat je echt volle bak ontvangst hebt, kan ik me nog wel voorstellen dat je dit een leuke scanner gaat vinden maar anders....

En nee het is niet alleen die van mij, ken nog een andere zeer ervaren luisteraar die hem ook heeft en het helemaal met mij eens is.
En niemand hoeft mij te geloven en moet doen met de info van hij wil, zeg dit nu om iemand een teleurstelling te voorkomen en ik wil het dan ook hierbij laten.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #311 Gepost op: 21 januari 2025, 06:10:52 »
We geraken een beetje off-topic.

Geheel juist. Zullen we weer on-topic gaan?

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #312 Gepost op: 21 januari 2025, 16:19:01 »
Op dit moment gebruik ik de JIM 100 antenne versterker die ook als verzwakker werkt en zowaar, als ik hem 3 kwart verzwak (db waarden op dat ding zeggen niks) dan hoor ik inmiddels ijmuiden approach ( marifoon kanaal 1) Ik heb verschillende dingen geprobeeerd, net onder de antenne verzwakken, diamond bnc antenne op kleefvoet op de dakgoot, noem maar op,maar het beste resultaat krijg ik met verzwakking net voor de scanner, als ik hem theoretisch gezien op 0 zet ( de JIM) dan is het signaal weg.
De UHF blijft het netjes doen, de VHF valt gewoon weg. Dus ik dacht, ik zet voor die kanalen de ingebouwde verzwakker aan,maar dat werkt niet.
Blijkbaar raakt de scanner voor dat cirquit al overstuurd.
Nu hoef je niet massaal aan de JIM te gaan, ik denk dat een gewone regelbare coax verzwakker ook prima werkt en die is veel goedkoper dan een JIM.
Als buitenantenne gebruik ik een diamond x50-N op ongeveer 15 meter hoogte.

Ook de PMT (geen idee waar de afkorting voor staat) geeft nu geluid, alleen omdat de verlichting steeds uit gaat ben ik te laat om te zien om welke frequenties het gaat.

Als je via de Butel software ook de profiel setttings verandert dan hoor je na het verzenden een harde piep en staan alle instellingen weer op standaard, dus de toetspiep die eerst uit stond en die je ook in de profiel editor uit hebt staan,is weer dan weer aan.
Zet bij het updaten van je frequenties dus het vinkje bij profiel uit,de scanner raakt er van in de war, de geheugens blijven wel behouden.

• Top Lid
« Reactie #313 Gepost op: 21 januari 2025, 16:55:14 »
Merci, ik had afgelopen weekend ook al e.e.a. geconstateerd mbt verlichting en beep. Ben ze alleen nog overzichtelijk aan het ordenen om door te geven.

Zoals ik al aangaf: Wanneer je weet dat iets analoog is, kun je het beste NFM en analoog instellen.
Bij digitaal ook, bijv DMR.
Dan reageert de scanner als het goed is sneller/beter.
Anders moet hij meer "nadenken".

Het geluid is verbluffend en dmr is kristal helder, mooier dan de aor op drm zei je in de Whatsapp (ik had door het grote aantal berichten even niet door dat jij het was). Vind ik ook een leuke ;-)

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #314 Gepost op: 21 januari 2025, 17:28:59 »
Als ik iets positief kan zeggen dan doe ik dat ook, DMR klinkt op de AOR een beetje geknepen, duidelijk verstaanbaar maar je hoort dat het anders is, bij de 160DN hoor ik het verschil tussen analoog en DMR niet, kristal helder.

Ik heb nu de bedrading zo: onder de antenne een splitter, de ene uitgang naar de versterker/verdeler van de andere scanners ( ongeveer 3 DB ) allemaal aircell 7.
De andere uitgang heb ik met de verzwakker (JIM 100) met de scanner met een aparte aircell kabel aangesloten. Zodra ik de JIM uitschakel is de ontvangst weer weg, er zit een relais in de 100 die de ingang en uitgang dan doorschakelt.

Als ik de aanduiding op de JIM mag geloven demp ik 10 DB plus een kleine 3 DB van de splitter.