Beste leden,
Op mijn zeilschool gebruiken we al een aantal jaren de Baofeng BF9700 zonder al te veel problemen. Nu hebben we echter vorig jaar 2 portofoons erbij gekregen van hetzelfde merk, maar die niet willen verbinden met de rest van de portofoons.
Bij navraag bij de 'helpdesk' van Baofeng kreeg ik het volgende antwoord:
- According to the response we have received so far, we did a revision of the 9700 in 2020, which made the 9700 comply with FCC policy and adjusted the band to 420-450 144-148 MHz. We do received some news about the old and new versions of the 9700 not being able to communicate with each other and we still working on this matter. -
De oplossing: kabeltje kopen en zelf programmeren, zo gezegd zo gedaan. Echter met de kabel + software die erbij zit kan ik de portofoon niet uitlezen of programmeren, ik krijg de foutmelding 'Read Fail'. De kabel, kabel-driver en software zijn correct geïnstalleerd (ook gecheckt met andere hulpwebsites, alles lijkt goed te staan).
Ook geprobeerd via CHIRP, maar die heeft geen categorie voor de BF9700. Alle opties doorgelopen en geprobeerd, helaas zonder resultaat (ofwel 'kan niet uitlezen', ofwel 'not the data we want').
Is er hier iemand die ervaring heeft met dit probleem, en mij wellicht kan helpen? Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd hierboven.
Alvast heel veel dank!!
Floris