Begin november is de nieuwe AS 17-1461 afgeleverd op de post Coloradoweg.
Nu denk ik dat deze AS 17-1x61 roepnummers niet worden meegegeven bij alarmeringen van de posten zelf, ervan uitgaande dat de autospuiten altijd uitrukken bij alarmering van de posten. (Ik probeer de inzetten van de GB te begrijpen )
Bij de Unknow MouseOvers staat nog open de 17-1462.
Kan het zijn dat, mogelijk net als de andere posten, dat de nieuwe AS allemaal het roepnummer 17-1x61 hebben gekregen, en dat de SVH bakken zijn doorgeschoven naar 17-1x62 ?
De unknow 17-1462 zou dan de SVH bak kunnen wezen nadat de 17-1461 was binnengekomen ?
In algemeenheid heb ik geconstateerd dat binnen de VRR allereerst de benodigde bak en daarna de HA/KR wordt genoemd in de alarmering.
Soms wordt alleen de bak, en soms wordt alleen de HA/KR gealarmeerd.
Soms moet ook een specifieke bak door een HA/KR opgehaald worden vanaf een andere kazerne. Wellicht een verklaring voor bijv. "171462 172081" in de alarmeringstekst, of deze bak is weer (tijdelijk) op de betreffende kazerne van de HA/KR geplaatst.
Soms wordt ook de (GB !) AS of SB afzonderlijk gealarmeerd zoals:
01:41:39 10-08-17 P 1 Buitenbrand Enci (Hn5110) Humberweg Botlek Rotterdam 171961 Vak: 5990671
Regelmatig zie ik de combinatie van TS en AS/SB rijden. Ik ga er vanuit dat bij alarmering van de TS ook de AS/SB standaard meerijdt bij een uitruk.