Auteur Topic: Frequentielijst Amsterdam Airport Schiphol  (gelezen 415935 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline fopneus

• Gevorderd Lid
    • Aviation Digital fotografie
Re: Frequentielijst Amsterdam Airport Schiphol
« Reactie #525 Gepost op: 8 januari 2025, 14:58:21 »
Ik zit niet bij de afdeling TWR/APP maar ik kan het wel een keertje navragen hoe die verdeling van de 118.405 en 126.680 zit.
Wat ik wel weet is dat Arrival eigenlijk alleen afgesplitst wordt als het te druk wordt voor de APP/DEP controllers, TMA west / TMA oost. En in de inbound piekperiodes met twee inbound banen zal er dan  direct ook door 2 arrival controllers gewerkt worden.
Mocht er één arrival controller ingezet worden, zal deze ook beide frequenties via zijn paneel selecteren.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline kls

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #526 Gepost op: 9 januari 2025, 14:06:52 »
Bedankt weer voor de uitleg! Het zou fijn zijn als je het een keer wil navragen. 'k Kwam ooit ergens onderstaand kaartje tegen met een stippellijntje over RTM, SPL, AMS, SPY, etc. Zo te zien als West / East verdeling binnen de TMA. Waar ik het tegenkwam kan ik helaas niet meer terugvinden. Dat kan bijvoorbeeld ook uit documentatie van simulatorwebsites geweest zijn. Geen idee dus of het klopt. Actueel is het met 131.150 in plaats van 127.680 in ieder geval niet meer.

Offline fopneus

• Gevorderd Lid
    • Aviation Digital fotografie
« Reactie #527 Gepost op: 9 januari 2025, 16:24:36 »
Dat kaartje is van mijn hand, moet van een oud IVAO, GlobalSim of OnlineSim instructiedocument zijn ;)
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline kls

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #528 Gepost op: 10 januari 2025, 20:21:39 »
Aha, geinig :) Uit een oud IVAO document zou kunnen ja.