PI2NOS met een 2W porto heeft ook zeker (grote!) gaten in de dekking. Zelfs met 10W vanuit de auto is het rond Hogersmilde (waar de TX staat) in het bos lastig om de RX (in Kampen en Leeuwarden) te bereiken. En ik krijg NOS ook niet open met de porto vanaf huis (centraal Friesland).
Dat geloof ik direkt .. maar die hebben ook aardig wat minder antennes ..
Plaats eens de helft zo veel antennes als C2000 .. ik weet niet anders dan dat er heel wat staan ..
Nou heb ik er mij nooit zo er in verdiept maar C2000 zijn toch digitale portofoons ?
Weet niet hoe de modulatie word verzonden ,, maar uit gaande van beetje wat ik weet dan van digitale verbindingen , die halen uit de ruis zelf nog een goed signaal ?
Maar ik sta midden in het centrum van Winschoten .. en zie een amateur wreken met wat hij noemde de noordelijke repeater . Zal Pi3NON zijn geweest
en de paal zo als hij dat noemde stond in Groningen .. Had 4 watt tot zijn beschikking .. Ik vond knap want al daar stoort mijn auto radio als een dolle !
radio 3 kan ik compleet vergeten .. 2 gaat vreemd genoegen het best ! En dat was zo lang ik mijn rijbewijs heb nog nooit anders . Nu 50 en met 18 rijbewijs ..