Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 105844 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #180 Gepost op: 24 september 2024, 19:20:24 »
Ik waardeer jullie tomeloze inzet om het systeem draaiende houden enorm maar nu ga ik even advocaat van de duivel spelen: Is het nog wel de moeite waard om het bij te houden nu dat nieuwe piepersysteem er straks door komt?
Met alleen nog meldingen als bv "A1 Rotterdam" en "P1 Tilburg" wordt het er niet gezelliger op.

Eerst zien, dan geloven. Er wordt al sinds 2014 geroepen dat er een nieuw systeem komt. Ooit zal het komen, maar tot die tijd...

Offline MR3

• Gevorderd Lid
« Reactie #181 Gepost op: 1 oktober 2024, 16:01:36 »
Er is in de monitor een mogelijkheid om plaatsnamen te filteren. Maar er zijn plaatsen waar ik bijvoorbeeld niet geïnteresseerd ben in de ambulancemeldingen omdat daar bijvoorbeeld geen adres bij staat.

Zou er een mogelijkheid zijn om de plaatsnaam filters te koppelen aan de verschillende kolommen? Dus plaatsnaam X wel brandweer en geen ambulance en plaatsnaam Y zowel brandweer als ambulance.

Offline Nick1964

• Geregistreerd luisteramateur bij de WAC en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
« Reactie #182 Gepost op: 1 oktober 2024, 17:22:45 »
Eerst zien, dan geloven. Er wordt al sinds 2014 geroepen dat er een nieuw systeem komt. Ooit zal het komen, maar tot die tijd...

Ik ben een beetje aan het zoeken,maar zou dat nieuwe pieper systeem gebaseerd zijn op het oude ( gebruik van 1 landelijke frequentie en dan een codeer sausje er overheen ) of een nieuw gecodeerd systeem met ook nieuwe frequenties en mogelijk niet landelijk ?
Je zou gewoon (misschien ) kunnen meefietsen op het NOOVA systeem wat er ook ooit nog zou gaan komen..
Ik zoek op google nu op "nieuw systeem hulpdiensten p2000" maar dat zijn blijkbaar niet de juiste keywords..
2X AOR AR-DV1,Icom IC-R20, UBC-125XLT,Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000 versterker, Noolec LaNA versterker,div Porto's. Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #183 Gepost op: 2 oktober 2024, 09:59:02 »
Er is in de monitor een mogelijkheid om plaatsnamen te filteren. Maar er zijn plaatsen waar ik bijvoorbeeld niet geïnteresseerd ben in de ambulancemeldingen omdat daar bijvoorbeeld geen adres bij staat.
Zou er een mogelijkheid zijn om de plaatsnaam filters te koppelen aan de verschillende kolommen? Dus plaatsnaam X wel brandweer en geen ambulance en plaatsnaam Y zowel brandweer als ambulance.

Ben je bekend met de Telegram BOT, gebruik je die mogelijk al? Zo nee, heb je Telegram, of bereid dit te installeren? Deze biedt wel deze mogelijkheden en op de website kan dit ook gebouwd worden, maar aangezien je (serieus) de eerste bent die dit ooit vraagt weet ik niet of het draagvlak groot genoeg is om hier de nodige tijd in te steken...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #184 Gepost op: 2 oktober 2024, 09:59:17 »
Ik ben een beetje aan het zoeken,maar zou dat nieuwe pieper systeem gebaseerd zijn op het oude ( gebruik van 1 landelijke frequentie en dan een codeer sausje er overheen ) of een nieuw gecodeerd systeem met ook nieuwe frequenties en mogelijk niet landelijk ?
Je zou gewoon (misschien ) kunnen meefietsen op het NOOVA systeem wat er ook ooit nog zou gaan komen..
Ik zoek op google nu op "nieuw systeem hulpdiensten p2000" maar dat zijn blijkbaar niet de juiste keywords..

Werkelijk waar, geen flauw idee...

Offline MR3

• Gevorderd Lid
« Reactie #185 Gepost op: 2 oktober 2024, 10:03:41 »

Ben je bekend met de Telegram BOT, gebruik je die mogelijk al? Zo nee, heb je Telegram, of bereid dit te installeren? Deze biedt wel deze mogelijkheden en op de website kan dit ook gebouwd worden, maar aangezien je (serieus) de eerste bent die dit ooit vraagt weet ik niet of het draagvlak groot genoeg is om hier de nodige tijd in te steken...

De app gebruik ik zeker en daar heb ik dit al zo ingericht.
Maar ik heb een ander doel hiermee en dat is om het in de toekomst te gebruiken op een scherm met meer gegevens naast onze Precom monitor. Uiteraard moet erg wel draagvlak voor zijn.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #186 Gepost op: 2 oktober 2024, 10:15:24 »
Het makkelijkst wat te bouwen zou zijn is hetzelfde als in de BOT, een vinkje "toon geen melding zonder adres", maar hardop denkend weet ik niet zeker wat er gebeurt met meldingen waar bijvoorbeeld "Contact AC" in staat ofzo. De website heeft op dat gebied iets minder intelligentie dan de BOT.

Offline AVP

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #187 Gepost op: 2 oktober 2024, 11:32:28 »

Vorig jaar is er op basis van een adviesrapport besloten om te stoppen met de ontwikkeling en implementatie van NOOVA en NMS (de opvolger van het GMS). Omdat men kennelijk geen heldere einddoelen heeft. Dus we gaan zeker t/m 2030 nog op deze manier door (en wellicht nog wel langer).